همایش "خلق بهترین سال زندگی"

چهار شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
۱۸۵۵ بازدید

همایش "خلق بهترین سال زندگی" توسط واحدکارآفرینی وکسب و کار مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری و با همکاری آکادمی نوآوری وکارآفرینی دانشگاه فردوسی درتاریخ 3 اردیبهشت 96 برگزارگردید.

در این مراسم مرکز شغلی اقبال (ECC) در موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری با هدف ایجاد فضای کارآفرینی برای دانشجویان و هدایت شغلی آنان افتتاح گردید.

امروزه یکی از مهمترین خصوصیات برای رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌های برتر دنیا این است که فارغ‌التحصیلان آن دانشگاه در چه شرکت‌های معتبری مشغول به فعالیت می‌شوند و حتی چه میزان حقوق می‌گیرند. اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های پیشروی جهان در گزارش‌های سالانه‌ای که از عملکرد خود به عموم جامعه ارائه می‌دهند به میزان جذب فارغ‌التحصیلان خود در بازار کار، درآمد کسب شده توسط آنان و حتی نوع شرکت‌هایی که آنها را جذب کرده‌اند (مثلا شرکت‌های پیش روی کشور متبوع خود و یا شرکت‌های چند ملیتی بزرگ) اشاره می‌کنند تا به این ترتیب ضمن ارتقای برند و رتبه جهانی خود، دانشجویان بیشتری را جذب کرده و درآمدهای خود را افزایش دهند. رئیس مرکز کار آفرینی مؤسسه اقبال لاهوری (جناب آقای دکتر بهرامی) با اشاره به اینکه در رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها فقط بحث پژوهش مطرح نیست،افزود: اولین قدم در زمینه کارآفرینی و هدایت شغلی دانشجویان، ایجاد فرهنگ‌سازی در آنها است. وی خاطر نشان کرد: مهمترین سؤالی که در حوزه علوم انسانی وجود دارد و هنوز هم جوابی برای آن نداریم، این است که بزرگترین کسب و کار حوزه علوم انسانی در کشور چیست و میزان درآمد آن چقدر است؟

ایشان در اولین فاز اجرایی اشاره به دوره‌ های مهارت‌ افزایی کردند که در حال حاضر جهت ارتقای سطح مهارت‌ های دانشجویان در مؤسسه در حال انجام است .همچنین مسابقات مختلفی برای شکل‌دهی به ایده‌ ها و تیم‌سازی بین دانشجویان جهت راه‌اندازی کسب و کار های نوپا در مرکز کارآفرینی مؤسسه اقبال لاهوری در حال برنامه ریزی است0

(۰) دیدگاه